Transport
samochodowy

Transport drogowy odpowiada za emisję 40 proc. tlenków azotu w Europie. Ok. 80 proc. tych emisji pochodzi z samochodów z silnikiem Diesla. Silniki wysokoprężne emitują znaczące ilości pyłów PM10, który pogłębia choroby płuc i układu krążenia.

Transport samochodowy - spaliny
Ostatni raport Międzynarodowej Rady ds. Czystego Transportu (ICCT) wykazał, że silniki zasilane olejem napędowym emitują w warunkach rzeczywistych o 50 proc. więcej szkodliwych tlenków azotu, niż wynika to z badań laboratoryjnych.
Samochód ciężarowy - spaliny
Według szacunków naukowców bez podjęcia odpowiednich kroków wpływ rzeczywistej emisji tlenków azotu spowoduje w ciągu najbliższych 20 lat wzrost liczby zgonów o 381 proc.! Alarmujące dane wymuszają zaostrzanie normy emisji spalin. Niebawem w Europie zostanie wprowadzony nowy standard pomiaru emisji w rzeczywistych warunkach drogowych. W obliczu zmian prawnych i coraz większej świadomości społeczeństwa nawet ci producenci, którzy nie byli do tej pory zainteresowani alternatywnymi napędami, prowadzą prace nad samochodami hybrydowymi bądź elektrycznymi. W polu zainteresowań znajduje się także technologia napędów na wodorowe ogniwa paliwowe.
Stary samochód ciężarowy - spaliny
Jednym z najważniejszych działań, które mają na celu zmniejszenie skutków zdrowotnych spowodowanych nadmierną emisją NOx, jest wdrożenie i prawidłowe egzekwowanie normy EURO 6 nie tylko dla samochodów osobowych, ale również dla transportu ciężkiego. Dzięki temu istnieje szansa na niemal całkowite wyeliminowanie szkodliwych substancji pochodzących z silników wysokoprężnych – powiedział Ray Minjares, współautor raportu z ICCT.
Tył samochodu ciężarowego wytwarzającego spaliny
Nie tylko transport i przemysł, ale także rynek flotowy odwraca się od technologii Diesla. Zgodnie z wynikami ankiety przeprowadzonej przez RAC Business 6 z 10 dużych firm zatrudniających od 250 do 499 pracowników przymierza się do wycofania ze swojego parku samochodów zasilanych olejem napędowym.

Źródła:
www.theicct.org/publications/impacts-and-mitigation-excess-diesel-nox-emissions-11-major-vehicle-markets
www.fleetnews.co.uk/news/fleet-industry-news/2018/01/09/six-in-10-larger-businesses-considering-moving-away-from-diesel